رفتن به محتوای اصلی
تا انتخابات
روز
ساعت
دقیقه

شما اینجا هستید

همگرایی رسانه و روابط عمومی در شرایط حساس کشور ضروری است


22 مرداد, 1398 - 10:17 -- روابط عمومی 2
مدیر کل روابط عمومى و امور بین الملل استاندارى :

همگرایی رسانه و روابط عمومی در شرایط حساس کشور ضروری است

اقتصاد ضعیف رسانه ها عملکرد آنها را تحت تاثیر قرار می دهد
مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری قزوین گفت: در شرایطی که استکبار جهانی با انواع فشارهای شدید اقتصادی به دنبال به زانو درآوردن کشور است ضرورت دارد روابط عمومی به عنوان پل ارتباطی مسئولان با رسانه و رسانه ها نیز به عنوان زبان گویا و چشم بیدار جامعه تعامل مثبت و راهبردی با یکدیگر داشته باشند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری ،

سید حسین بی نیاز با بیان اینکه وحدت کلمه، انسجام و همدلی در تعامل نمود پیدا می کند، افزود: در برهه کنونی اگر بین روابط عمومی های دستگاه های اجرایی همگرایی ایجاد شود می توانند در راستای عزت و اقتدار کشور قدم برداشته و به طور حتم از این پیچ تاریخی گذر کنند.
وی، راه حل این مساله را نیز در امید آفرینی دانست و اضافه کرد: اگر در اخبار منعکس شده تنها نیمه خالی لیوان بیان نشود و ظرفیت ها و استعدادها نیز پررنگ شوند به طور قطع امید آفرینی هم در جامعه اتفاق می افتد.
بی نیاز خاطر نشان کرد: رسانه های کشور و استان از نظر معیشت، بیمه خبرنگاران، گرانی کاغذ و سایر مشکلات با دشواری‌های زیادی مواجه هستند و همین موارد در افت کیفی کار آنها نیز موثر است.

رییس شورای مرکزی روابط عمومی های استان قزوین افزود:اگر پالایش خبرنگاران به طور حقیقی اتفاق بیفتد خبرنگاران به جایگاه واقعی و شایسته خود دست می یابند چون ممکن است یک خبرنگار به دلیل نداشتن درآمد مکفی دست به لابی گری زده و همین موضوع در حرفه اش تاثیر منفی بگذارد.
بی نیاز با بیان اینکه البته متولی اصلی پالایش خبرنگاران اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است، گفت: پالایش به معنای حذف خبرنگاران نیست بلکه با مشورت خانه مطبوعات قرار است خبرنگارانی که هجرت کرده یا این حرفه را ترک کرده اند پالایش شوند تا ما بانک اطلاعاتی دقیق تری از اهالی رسانه و مطبوعات داشته باشیم.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری قزوین افزود: در موضوع آگهیهای مطبوعاتی نیز که هم موجب نارضایتی روابط عمومی ها و هم رسانه ها است با همکاری خانه مطبوعات برنامه ریزی هایی برای ساماندهی وضعیت در حال انجام است.
بی نیاز در بخش دیگری گفت: برای آنکه علت یابی درستی از مسایل و رویدادها انجام شود، علاوه بر توانایی خبرنگار، جایگاه مدیر روابط عمومی هم باید تعریف شده تر باشد.
وی افزود: اگر وظیفه روابط عمومی به نصب بنر، نوشتن خبر و عکاسی از مدیر محدود شود هر فردی توانایی این مسئولیت را خواهد داشت اما روابط عمومی نوین اینگونه نیست و اکنون دیگر دوران مداحی روابط عمومی ها برای مدیران سپری شده است.
بی نیاز افزود: اگر مدیران دستگاه ها از سواد رسانه ای بالایی برخوردار بوده و جایگاه تعریف شده روابط عمومی را درک کنند آنگاه به این بخش از دستگاه خود بال و پر بیشتری برای فعالیت می دهند.
 وی خاطرنشان کرد:اگر این مساله  حل شود روابط عمومی پویا تری خواهیم داشت و در ارتباط با رسانه نیز موفق تر خواهیم بود.
بی نیاز ادامه داد: اکنون که در اثر گسترش فضای مجازی خود روابط عمومی ها هم منبع خبر شده اند، رسانه ها هم باید خود را به روزتر کرده و برای اقناع افکار عمومی تلاش کنند.