رفتن به محتوای اصلی

شما اینجا هستید

ایجاد گزارشات مردمی

شهروند گرامی:

در زمان طرح شکایت از عملکرد دستگاه های اجرایی ضروری است به نکات زیر توجه فرمایید.

 

  1. اطلاعات شخصی خود را به طور صحیح و کامل وارد نمایید. (به موارد فاقد اطلاعات شخصی صحیح و معتبر ترتیب اثر داده نخواهد شد)
  2. هنگام درج نام دستگاه موردنظر دقت نمایید تا دقیقاً دستگاه مرتبط با شکایت ذکر گردد. (درصورت عدم ذکر دقیق مرجع مورد شکایت، رسیدگی به آن امکان پذیر نخواهد بود)
  3. در هنگام ارائه مستندات پیوستی به نکات زیر دقت نمایید:
  • الف- اولین مرحله ثبت و پیگیری شکایات از دستگاه های اجرایی عبارت است از: مراجعه به واحد رسیدگی به شکایات دستگاه موردنظر و ثبت شکایت و دریافت پاسخ مکتوب از دستگاه مربوطه.
  • ب- رسیدگی به شکایت از ادارات شهرستان ها منوط به ارائه مستندات مبنی بر مراجعه به فرمانداری شهرستان و یا اداره کل مربوطه در سطح استان و عدم دریافت پاسخ در مهلت زمانی یکماهه، می باشد.

مستندات موردنظر:

  1. تصویر شکایت ثبت شده در فرمانداری و یا اداره کل مربوطه (در صورت عدم رسیدگی به شکایات)
  2. تصویر شکایت ثبت شده و تصویر پاسخ مکتوب ارائه شده از فرمانداری یا اداره کل مربوطه (درصورت اعتراض به پاسخ)
  • ج- رسیدگی به شکایت از ادارات کل و دستگاه های اجرایی استانی منوط به ارائه مستندات مبنی بر مراجعه به اداره کل مربوطه و عدم دریافت پاسخ در مهلت زمانی یکماهه، می باشد.

مستندات موردنظر:

  1. تصویر شکایت ثبت شده در اداره کل مربوطه (در صورت عدم رسیدگی به شکایات)
  2. تصویر شکایت ثبت شده و تصویر پاسخ مکتوب ارائه شده از آن اداره کل (درصورت اعتراض به پاسخ)

 

توجه: درصورت عدم ارائه پاسخ مکتوب توسط دستگاه مربوطه، فقط تصویر شکایت ثبت شده در آن دستگاه پیوست گردد.

نکته مهم: فرآیند مذکور فقط مربوط به شکایات می باشد و گزارشات مردمی را می توانید راساً در همین سامانه ثبت نمایید.

 

  1. شکایات و گزارشات باید مدلل و مستند باشد. بدیهی است مسئوليت قانوني مطالب اظهارشده بر عهده شاكي خواهد بود.
  2. شکایت از دستگاه های قضایی از طریق سازوکار تعریف شده توسط قوه قضایه پیگیری گردد.
  3. در پایان ثبت شکایت کد پیگیری را نزد خود نگهداری نموده و از طریق آن صرفاً با مراجعه به سامانه نتیجه شکایت خود را پیگیری نمایید.
  4. درصورت نیاز با شماره 33682858 تماس حاصل فرمایید.

با تشکر

اداره کل بازرسی،

مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری قزوین

Filtered HTML

  • نشانی صفحه‌ها وب و پست الکترونیک بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • تگ‌های HTML مجاز: <a> <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • نشانی صفحه‌ها وب و پست الکترونیک بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
فایل پیوستی (در صورت نیاز)
اگر برای گزار خود تصویر ، فیلم، متن یا هر فایلی دارید بفرستید
فایل‌ها باید کوچکتر از 20 مگابایت باشند.
انواع فایل‌های مجاز: txt docx doc xls xlsx ppt pptx pps ppsx xps xml dot dotx pub csv ods rtf pdf jpg jpeg png mbm psd gif tif tiff zip rar mp4 mp3 webm.
فایل‌ها باید کوچکتر از 20 مگابایت باشند.
انواع فایل‌های مجاز: txt docx doc xls xlsx ppt pptx pps ppsx xps xml dot dotx pub csv ods rtf pdf jpg jpeg png mbm psd gif tif tiff zip rar mp4 mp3 webm.

تب‌های عمودی